We wpisie na naszym blogu w tym tygodniu postaramy się odpowiedzieć na nurtujące pytanie, jakie zadaje sobie wielu właścicieli firm, gdy rozpoczynają swoją działalność: po co mi blog? po co mam pisać bloga?
Praktycznie nie ma branży, w której niemożliwe byłoby stworzenie rozbudowanej treści blogowej. Zawsze są tematy i wydarzenia, które możesz odkrywać i komentować.
Dają Ci one możliwość poznania aspektów Twojej firmy, organicznego wprowadzenia produktów na rynek i zaprezentowania swojej wiedzy.
Poza tym jest jeden główny powód, który przebija wszystkie inne, który sprawia, że zalecamy tworzenie bloga: zwiększa to Twoją widoczność w wyszukiwarkach.
- Zwiększenie widoczności marki i ugruntowanie pozycji witryny jako autorytetu w tej dziedzinie: dzięki ciągłemu strumieniowi wysokiej jakości artykułów informacyjnych na stronie, będziesz w stanie ustanowić swoją firmę jako autorytet w niszy. Pomoże Ci to ugruntować swoją markę i wzbudzić większe zainteresowanie.
- Naturalny sposób na przedstawienie swoich usług/produktów: większość potencjalnych klientów nie ma czasu na przeczytanie 500 słów na temat jednego produktu; dodając w naturalny sposób swoje produkty do postów na blogu, możesz jednak organicznie generować zainteresowanie swoimi produktami i kierować reklamy na określone słowa kluczowe.
- Dobry i merytoryczny blog daje możliwość uzyskania dostępu do serwisów społecznościowych, serwisów branżowych, forów.
- W konkretnych przypadkach możesz tworzyć artykuły, które odpowiadają na najczęściej zadawane pytania dotyczące oferowanych przez Ciebie usług/produktów, co pomoże budować zaufanie wśród potencjalnych klientów.
O czym należy pamiętać podczas tworzenia bloga?
Spójny harmonogram
W blogowaniu chodzi o spójność i wytrwałość – gdy zaczniesz, Twój mózg prawdopodobnie będzie brzęczał pomysłami na tematy, o których chcesz pisać i badać. Musisz jednak uniknąć amatorskiego błędu polegającego na wyrzucaniu wszystkich tych interesujących artykułów w ciągu pierwszych kilku tygodni istnienia bloga. O wiele ważniejsze jest zachowanie spójności i zapewnienie ciągłego strumienia wysokiej jakości treści przez okres miesięcy, a nawet lat.
Lokowanie produktu i linkowanie wewnętrzne
Musisz zawsze pamiętać, że Twoim celem jest nie tylko pisanie ciekawych i pouczających artykułów, ale musisz znaleźć sposoby na kreatywne reklamowanie swoich produktów i linkowanie do swoich usług. Jest to kluczowa część prowadzenia udanego bloga, jeśli chcesz zwiększyć sprzedaż.
Projekt bloga
Sposób, w jaki projektujesz swojego bloga, wpływa również na to, jak będą go postrzegać czytelnicy, czy będą kontynuować przeglądanie Twojej witryny i jak godna zaufania wydaje się im treść. Potrzebujesz projektu, który sprawi, że treść będzie łatwa do odczytania i umożliwi czytelnikowi łatwe przeglądanie powiązanych, interesujących treści.
Nie krępuj się i zacznij tworzyć bloga już teraz
Do tworzenia treści nie potrzebujesz wyspecjalizowanych pracowników: po zaprojektowaniu sekcji blogowej na swoją stronę wystarczy sumienność, konsekwencja i odpowiedni dobór tematów, aby Twój blog był świeży i interesujący.
Kiedy zaczynasz pisać posty na blogu, zawsze musisz mieć na uwadze sposób, w jaki ludzie korzystają z Internetu. Większość ludzi nie szuka produktów pod ich pełną nazwą, ale raczej przeszukują wyszukiwarki i opisują swoje problemy/zadają pytania. Kiedy piszesz treść, musisz kierować na takie frazy kluczowe:
- Jak robi się X?
- Co wybrać – X czy Y?
- Jak długo wytrzyma bateria X?
- Ile kosztuje utrzymanie X?
- Co jest lepsze: X czy Y?
W kolejnych wpisach postaramy się rozwinąć poruszone powyżej kwestie i przedstawić sposoby na efektywne prowadzenie firmowego bloga, więc zaglądaj do nas po więcej!